גידול קקטוסים וסוקולונטים בבית

עיצובי חי שהגיע לכאן בשביל להישאר. קבלו אותם – סקולונטים וקקטוסיםמרהיבים בשלל מרקמים, צבעים וגדלים שיהפכו את הבית שלכם למיצג טבעי מהמם עם כמעט אפס מאמץ מצדכם

?אז מה זה בכלל סוקולנטים

לא מדובר במשפחה בוטנית מסויימת אלא באלפי זנים של צמחים שחולקים תכונה מסוימת , במקרה שלנו מדובר על עלים עסיסיים במיוחד שמכילים מאגרי מים פנימיים המפחיתים את התלות שלהם באספקת מים קבועה.  קצת כמו גמל, הם יכולים לעבור תקופות משמעותיות בתנאי אקלים קשים וללא השקיה, אבל כשזו כבר נעשית כדאי, ברוב המקרים, שהיא תהיה נדיבה.  בין השקיה להשקיה יכולים רוב  הסוקולנטים לעבור כמה חודשי יובש שלמים. המשפחה הבולטת בתוך הסוקולנטים היא כמובן הקקטוסים שצומחים להם בהנאה כמעט בכל מקום בעולם. למעשה כל הקקטוסים, בשל יכולת אגירתהנוזלים להם, הם סוקולנטים אבל לא כל הסוקולנטים הם קקטוסים.

גידול סוקולנטים בבית

אז כבר הבנו, גידול סוקולנטים בבית הוא, קל כיפי ומתגמל. קקטוסים לא יצריכו מאיתנו כמעט השקיה שוטפת, אבל יש משהו אחד שרוב הסוקולנטים והקקטוסים כן אוהבים והוא אור שמש.
מרפסות דרומיות הן מצוינות לגידול קקטוסים  שישרדו בקלות שם גם את ימי אוגוסט הקשים.
אם בכל זאת בחרתם לגדל אותם בבית , אז מומלץ למקם אותם בסמוך לחלון מואר או לחילופין תחת תאורת לד\פלורסנט חזקה ואיכותית בספקטרום מלא , כלומר שילוב של אור קר וחם.
סוקולנטים מסוגים מסויימים, כמו סנסיוויריה למשל, ישגשגו גם בהעדר תאורה איכותית, יטהרו את האוויר בבית ויוסיפו לו המון סטייל ושיק.

ייחור סוקולנטים

אחת התכונות השימושיות של הסוקולנט היא העובדה שקל מאוד להכין ממנו ייחורים לשתילה מחדש. נשברה לכם אוזן של “קישקשתא”? ה”צורית” שלכם התטלטלה בפגוש הרכב ופיזרה עצמה לדעת בבגז’? זה ממש לא סוף העולם, אלא הזדמנות שהטבע  נותן לכם על מנת לשכפל  שתיל בודד  למספר שתילים שיפוזרו בחללים שונים בבית, או יהוו מתנה מקורית לאדם מאושר במיוחד שיקבל – שכפול גנטי מדויק של הצמח האהוב עליכם במשתלה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להפריד (מומלץ עם סכין חדה) עלה או גבעול מהסוקולנט, לקטום אותו בתחתית באופן שחושף ככל שניתן את העסיס הפנימי של הצמח ושותלים אותו באדמה. את האדמה מומלץ להשקות היטב לפני השתילה, לחשוף את הייחור להרבה אור ולתת לטבע האורבאני שבחלל הביתי הזמין לכם לעשות את שלו

דילוג לתוכן