מערכת הידרופונית למרפסת – גינת המרפסת המושלמת לחיים בעיר

גינות מרפסת נפוצות נחלקות לרוב לשני סוגים: הראשון – אסופה אקראית של אדניות שהופכות מהר מהמתוכנן לבסיס אחסון לצמחים מיובשים אחרי העדר השקייה בודדת. האופציה השנייה היא גינות מרפסת מתוכננות על ידי אנשי מקצוע ודורשות לא מעט התאמות הנדסיות לניקוז ונשיאת משקל. החדשות הטובות הן שיש גם אופציה שלישית יעילה וזולה –  גינת מרפסת מבוססו מערכות הידרופוניות. בין אם יש בבעלותך גג ענקי או רק מעקה ספייר אתה בקרוב עומד לגלות שעם הידרופוניקה אתה יכול להוציא מהמרפסת שלך יותר!

להידרופוניקה יתרונות רבים כשעסקינן במרפסות, יש לכך כמה סיבות טובות:

1. גינת מרפסת חסכונית במקום – ניתן למקם מערכות הידרופוניות באופן יעיל מאוד בהיבט של ניצול שטח. כלומר לגדל כמות גדולה מאוד של צמחים מבלי לגזול מחלל המחייה במרפסת. מערכות הידרופוניות אוהבות להתלבש על קירות, מעקות ואפילו לרחף באוויר. בהמשך הפוסט תגלו כמה שיטות פופולריות להעמדת מערכות הידרופוניות במרפסת

2. חיסכון במים ופטור מהשקייה סדירה – אחד הדברים היפים בהידרופוניקה הוא שלא צריך להשקות את הצמחים שגדלים על פס מים נע או מחומצן. אם יש ברשותכם נקודת מים במרפסת אז לא תצטרכו אפילו להטריד את עצמכם במחשבה על מים במערכת, כי ניתן להתממשק עם המערכת בקלות לנקודת מים זמינה. מצד שני, גם אם אין לכם נקודת מים זמינה, תוכלו להתנחם בעובדה שמלאכת מילוי מאגר המים של המערכת היא פעולה שתצטרכו לעשות לא יותר מאחת לשבוע בממוצע בה תקדישו מספר דקות לאקט.

3. גינת מרפסת נטולת מלכלוך ואדמה – גידולים הידרופונים צומחים על מצעים מנותקים מהאדמה ובמערכות הזנה סגורות ולכן לא תסבלו מלכלוך ונקז מים במרפסת.

4. ועוד המון יתרונות מדליקים – כמו מחזורי גידול מהירים יותר, פטור כמעט גורף ממזיקים, ללא צורך בריסוס ותפוקת גידול מוגברת שיגרמו לכם להבין מהר מאוד שהידרופוניקה היא הפתרון המתאים ביותר לחובב הירקות האורבני.

אז איך תתארגנו גם אתם על מערכת הידרופונית במרפסת?

הצמדת מערכת הידרופונית לקיר מרפסת

מערכת הידרופונית על קיר מרפסת

גינת מרפסת מערכת הידרופונית מרחפת על ידי תלייה מהתקרה

מערכת הידרופונית תלויה

גינת מרפסת על ידי הצמדת מערכת הידרופונית למעקה מרפסת

מערכת הידרופונת על מעקה מרפסת

דילוג לתוכן