החנות תחת בנייה ותהיה זמינה לרכישה בימים הקרובים

צמחים טורפים בבית ובמשרד

צמחים טורפים נחשבים לצמחים מיוחדים במינם בעולם הצומח, שכן הם מצאו לעצמם דרך נוספת להשגת אנרגיה זמינה מלבד תהליך הפוטוסינתזה הטבעי, וזאת באמצעות עיכול בעלי חיים. תהליך ההתפתחות והלבלוב של אותם צמחים מסקרן ושובה את העין, מה שגורם לאנשים רבים לנסות ולגדלם בבית. בשורות הקרובות נסקור את היתרונות שצמחים אלו יכניסו אל ביתכם, ואף ניתן מספר טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בקלות ובהנאה מרובה.

צמחים טורפים – רקע ומידע מועיל
בעולם ידועים מעל ל- 600 מינים שונים של צמחים טורפים כאשר כל צמח שכזה לוכד את טרפו באמצעות סוגים שונים של מלכודות כגון מלכודות דבק, מלכודות נסגרות (כמו שיניים), מלכודות נפילה ועוד. חלק מהמינים התפתחו באופן טבעי ואחרים הינם פרי תוצר של הכלאה שהביאה ליצירת צמחים בעלי מאפיינים חדשים, מרהיבים ביופיים. המלכודות הטורפות מהוות למעשה את העלים של צמחים אלו כך שנוצר מראה מאוד מרשים שאינו ניתן להשגה באמצעות שימוש בצמחים אחרים, והבית והמשרד הופכים למתחם עיצובי מרהיב אשר לוכד את תשומת הלב בצורה יוצאת דופן. יש לציין כי עלים של הצמחים הטורפים אינם משתנים מבחינת מראה לאורך עונות השנה, כך שהעיצוב נשמר ללא שום מגבלה.

ישנם עוד שני יתרונות לגידול צמחים טורפים בבית כאשר הראשון הוא העובדה כי צמחים אלו “מחסלים” כל נוכחות של חרקים בבית, כך שאם אתם סובלים מיתושים, נמלים, ברחשים או זבובים, זוהי הזדמנות מצויינת להיפטר מהם אחת ולתמיד. בנוסף, מאחר וצמחים אלו אינם זקוקים לחממות מיוחדות וניתן לגדלם בתוך מבנה, הרי שחובבי גינון שאינם מעוניינים להזיע בחום העז בחוץ יכולים למצוא  בגידולם הנאה מרובה, תחביב ממכר של ממש בנוחות הביתית המוכרת.

טיפים לגידול צמחים טורפים בבית
על מנת לגדל צמחים טורפים בבית יש ללמוד את תנאי הגידול הייחודיים שמאפיינים כל סוג של צמח. ישנם צמחים שלא יגדלו באזורים שונים בארץ מפאת האוויר היבש ואחרים מגלים מעט יותר גמישות לצורך העניין. כל סוג של צמח אף זקוק לתנאי השקייה מסויימים וכמו כן גם לכמות מדודה ומתוזמנת של אור שמש במהלך היום. על מנת להתמודד עם צרכים אלו מומלץ מאוד לבצע השקייה תחתית כם מים מזוקקים בלבד (מי מזגנים למשל). וכמו כן, להשתמש בתאורה מלאכותית מיוחדת שמיועדת לגידול צמחים בבית ולתזמן אותה לפי צרכי הצמח. גופי תאורה אלו פועלים באמצעות גופי LED ומדמים את אור השמש מבלי לגרום לפגיעות אצל הצמחים ועומס של שמש שיגרום להם לקשיי התפתחות והתייבשות.

אין ספק כי עבור אלו המעוניינים להכניס טבע עירוני לביתם, צמחים טורפים מהווים את האופציה היותר מרתקת לצפייה. הם יפים ומרהיבים, יש להם ערך מוסף של טיפול במזיקים ומעופפים למיניהם, וניתן לגדלם ללא שום מאמץ מיוחד. גידול נעים!

דילוג לתוכן